I love Wrocław

Wrocław Portal

Informacje

Wrocław wydał ponad 100 mln zł na ścieżki rowerowe. Zobacz, jak zmieniło się miasto od 2019 roku

Wrocław wydał ponad 100 mln zł na ścieżki rowerowe. Zobacz, jak zmieniło się miasto od 2019 roku

Wrocław w ostatnich latach mocno postawił na rowery. Od 2019 do 2024 roku miasto przeznaczyło na inwestycje w infrastrukturę rowerową 104 mln zł. Efekt? Setki kilometrów nowych tras i bezpieczniejsze połączenia między osiedlami.

Główne inwestycje rowerowe – krok po kroku

2019

  • 14 km nowych tras, w tym od mostu Pokoju do mostów Warszawskich.
  • Modernizacja ul. Wyszyńskiego – koszt 1,87 mln zł.
  • Dodatkowe prace: obniżone krawężniki, poprawa przejazdów rowerowych.

2020

  • 32 km nowych odcinków.
  • Kluczowa trasa do dworca Wrocław Główny (3,3 mln zł).
  • Start Promenady Krzyckiej – pierwszy odcinek między ul. Spiską a Borowską.
  • Budowa ścieżki na al. Karkonoskiej.

2021

  • 26 km tras, m.in. ul. Jedności Narodowej i al. Karkonoska.
  • Kładka pieszo-rowerowa nad Ślęzą.
  • Kolejny fragment Promenady Krzyckiej.

2022

  • 6,5 km nowych tras.
  • Połączenie Dworca Głównego z Jagodnem przez ul. Hubską.
  • Nowa droga na ul. Legnickiej w ramach WBO.

2023

  • 14 km tras, w tym ścieżka wzdłuż ul. Sądowej (2,43 mln zł).
  • Połączenia rowerowe Nowego Dworu i Popowic z centrum.
  • Strefy uspokojonego ruchu na 9 km ulic.

2024

  • 22,5 km tras, koszt 20,5 mln zł.
  • Droga rowerowa przy Alei Wielkiej Wyspy – szybki dojazd m.in. na Biskupin i Sępolno.
  • Nowe trasy przy ul. Pomorskiej, Dubois i nad Oławą.
  • Odcinek Promenady Krzyckiej między ul. Ślężną a Spiską.

Plany na 2025 i kolejne lata

  • Kładka nad Widawą w budowie.
  • Nowa kładka nad Ślęzą, łącząca Muchobory.
  • Dalsze odcinki Promenady Krzyckiej.
  • Rozwój tras w ramach „Planu działań rowerowych do 2030 r.”

Wrocław na rowerze – liczby mówią same za siebie

  • 2019: 328 km tras.
  • 2024: już 428 km.
  • Pod koniec 2024 r. łączna sieć przyjazna rowerzystom przekroczyła 1450 km – obejmuje drogi rowerowe, kontrapasy, trasy po wałach i ulice z uspokojonym ruchem.

Moje spojrzenie

Pamiętam, jak pierwszy raz jechałam nowym odcinkiem Promenady Krzyckiej. Rower płynął gładko, a ja miałam poczucie, że naprawdę można podróżować po Wrocławiu bez stresu. Dziś ta trasa to jedno z moich ulubionych miejsc na przejażdżkę – widać, że miasto zmienia się na lepsze.

Udostępnij

O autorze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *